הגרי"מ לאו: "התקשרתי ללב לבייב, הוא הבטיח לי שלא יהיה חילול שבת" • האזינו

דוד לזר 3 Comment on הגרי"מ לאו: "התקשרתי ללב לבייב, הוא הבטיח לי שלא יהיה חילול שבת" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיונים סוערים היום ב'מדברים אקטואליה' בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי'. הרב הראשי של תל אביב – יפו, הרב ישראל מאיר לאו, התייחס לעבודות על הריסות הגשר במהלך השבת ואמר כי "ביום חמישי אחר הצהריים נודע לי שבעקבות הפיצוץ שמתוכנן ליום שישי בבוקר, ישנו הסכם חתום של החברות הנוגעות בדבר, זו חברה שמפעילה את כל הסיפור של הרכבת, נת"ע, נתיבי תעבורה עירוניים, שהיא חברה ציבורית ממשלתית הקשורה למשרד התחבורה, עם חברה להריסת הגשר בשם דניה סיבוס. ושהם עומדים לפנות את ההריסות תוך 48 שעות מהפיצוץ".

לדברי הרב לאו, "משום מה בחרו ביום שישי בבוקר כך ש- 48 שעות זה שישי ושבת. אני טענתי ששבת זה לא יום עבודה. גם אם ההסכם מדבר על 48 שעות זה 48 שעות של ימי חול ושבת זה לא יום עבודה. כדי לקבל היתר עבודה בשבת צריך אישור של משרד הכלכלה, אמרו לי שיש היתר, שהכל חתום וגם העירייה שותפה לבהילות הזאת, וגם משרד הכלכלה חתום והתחבורה. ככה הם אמרו. זה אפשר לבדוק עם משרד הכלכלה אם זה חתום או לא. כמובן שדיברתי עם שר הכלכלה ועוד גורמים חשובים כמו ח"כ משה גפני".

"יתרה מזאת, נודע לי שהחברה הזאת 'דניה סיבוס' היא בבעלות של לב לבייב. לב לבייב עומד לנחות ביום חמישי אחר הצהריים בלונדון, חיכיתי שינחת ואז טלפנתי ודיברתי איתו. אמרתי לו 'לב, אתה קידשת שם שמיים כשסגרת את הקניון הגדול ברמת אביב, למרות כל האיומים שהיו אז נגדך, עכשיו הגיע שעתך'. אמר לי: 'אני מיד אדבר עם מנהל החברה ואני אדאג לזה'. לי בקיצור הודיעו שיפסיקו".

"השר דרעי הודיע לי שהבטיחו לו שעד לכניסת השבת הם יפסיקו כיוון שיש 12-13 שעות מאז הפיצוץ ועד לכניסת השבת. אם יש הריסות שלא יסיימו – ימשיכו במוצ"ש וביום ראשון". עוד סיפר הרב כי הבטיחו לו שהעובדים במקום לא יהיו יהודים", סיפר הבוקר ל'קול חי'.

הרב המשיך ואמר כי "ואז אמרו לי שיש שם בעיה ביטחונית של פיקוח נפש. למה? כי בחומרים מהם היה בנוי הגשר, יש אסבסט שאם הוא נחשף הוא חומר מסרטן. אני לא כל כך קיבלתי את הטענה כיוון שחלק מהגשר, 20%, נהרס כבר בראשית השבוע ונשאר חשוף ופתוח עד ליום שישי, להריסה המוחלטת. אם היה מסרטן בשבת, למה זה לא סירטן מיום שני שלישי…?".

האזינו לראיון המלא:



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ואם אני אומר לכם שהיו סיבות מאוד מסוימות ומאוד חשובות להמשיך בעבודות, מה תגידו אז?

  2. 2

    חברים, להשאיר את חומרי הנפץ בפנים במהלך כל הסופ"ש זה לא אחראי.
    בחייכם

  3. 1

    לטל חולון היקר,
    אין דבר כזה "סיבות מאד מסוימות ומאוד חשובות" לחלל את השבת!
    לחלל את השבת מותר אך ורק במקרה של פיקוח נפש, כשיש סיכון חיים מיידי, ואין היתר בכל מקרה אחר.
    אין שום סיבה ושום תירוץ למחדל הנורא.